Ton Nagtegaal ziet enorme paarse krokodil bij de post

Wat volkomen logisch is voor een consument, is dat niet per se ook zo voor een bedrijf. In dit geval PostNL.

Voor zijn draagbare Kestrell weerstation bestelt Ton Nagtegaal uit Egmond aan den Hoef in Amerika een windvaan van 26 dollar die hem exclusief invoerrechten op 68,33 euro komt. Tot zover niets aan de hand. Alleen verzuimt PostNL die het pakketje vervoert hem te melden dat ze het niet bij hem thuis afleveren maar bij het agentschap in de boekhandel in Egmond aan Zee. Als het daar niet wordt opgehaald - Nagtegaal weet immers van niets - gaat het pakje terug naar Amerika.

Nagtegaal krijgt dat te horen als hij na lang wachten maar eens gaat navragen waar die vaan blijft. Hij wil dat PostNL die de fout erkent de schade vergoedt, maar die stelt dat hij de afzender maar moet vragen een onderzoek in te stellen - zo zijn nu eenmaal de internationale afspraken. ’Een schoon voorbeeld van een paarse krokodil’ aldus een nijdige Nagtegaal. Nijdig, omdat de afzender niks onderneemt en hem simpelweg terugverwijst naar PostNL die in zijn ogen dus z’n verantwoordelijkheid niet neemt.

,,Opnieuw bestellen, wederom kosten maken met het risico dat PostNL wederom in de fout gaat ga ik niet doen”, reageert Nagtegaal. ,,Het vertrouwen is volledig zoek. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met andere buitenlandse bestellingen via DPD en DHL. Zelfs uit China gaat dat goed.”

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Net binnen