Jan Talens in de fout met retouradres Shopbrands.nl

Voor zijn mobiele telefoon koopt Jan Talens uit Den Helder een opzet-telescoop bij Shopbrands.nl. Helaas past het dingetje niet goed, waardoor de foto’s die hij maakt wazig zijn.

Hij neemt contact met Shopbrands.nl op om hem terug te sturen. De reactie: U mag hem houden voor de helft van de prijs. Maar ook voor de helft van de prijs is elke euro voor een lens waar je niks aan hebt teveel. Dus nee, dat wil hij niet. Het retourformulier dat hij krijgt kan hij niet uitprinten, waarna hij zelf het adres van het hoofdkantoor van Shopbrands in Den Haag op het doosje zet en het via Primera terugstuurt. Het komt netjes aan, maar ook weer niet, want als zijn geld maar niet komt meldt Shopbrands dat ze ook niks retour hebben gekregen. Geen wonder, vinden ze, hij heeft niet het retouradres in Utrecht gebruikt dat op het retourformulier staat. Inderdaad, niet slim van meneer Talens – ook op de website staat dat het Haagse adres niet voor retouren is, maar z’n pakje is daar ondertussen volgens track&trace wel afgegeven. Wanneer wij contact zoeken, sluiten ze niet uit dat een collega of iemand anders in het gebouw het doosje wel degelijk heeft aangepakt, maar ja, het is niet bij de service-afdeling in Utrecht teruggekomen. Uit coulance willen ze Talens 20 procent terugbetalen, wat na onze reactie 50 procent wordt, zoals in eerste instantie al was aangeboden.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!