Premium

Neckermann.com in nood

Neckermann.com in nood

Het loopt niet lekker bij webshop Neckermann.com.

Het bedrijf uit Naarden stelt klanten op grote schaal teleur door producten niet te leveren en aankoopbedragen niet of niet tijdig terug te storten in het geval van annulering.

Op de website klachtenkompas.nl van de Consumentenbond staan over het afgelopen jaar maar liefst 495 klachten. Omschrijvingen als ’wel betaald, niets ontvangen’, ’super slechte service’ en ’ik wil mijn geld terug’ zijn er in vele varianten te vinden.

Tevergeefs proberen ook wij contact te leggen namens Ben Fase die in juni zeven artikelen bestelde én betaalde maar de order op 3 juli annuleerde toen het meeste niet in voorraad bleek. Wettelijk had de webshop het aankoopbedrag binnen twee weken moeten terugstorten, maar na twee maanden heeft hij zijn 150 euro nog niet terug. Elk telefonisch contact stuit op een antwoordapparaat dat dwingt te mailen als je iets wilt weten waarna de verbinding abrupt wordt verbroken. Op mails krijgen we geen reactie, iets wat ook klagers op klachtenkompas.nl noemen. Waardeloos! Maar hé, de volgende dag mailt Ben Fase: ’Het onmogelijke is gebeurd, zojuist het bedrag terug ontvangen’. Frappant!

Nieuwsgierig gaan we naar het bedrijf toe. Daar vertelt de woordvoerder dat de webshop kampt met grote interne problemen. Het aantal klachten is van enkele duizenden al wel tot enkele honderden teruggebracht. Hij voert direct onze suggestie uit om op hun website te melden dat voorlopig niets meer wordt verkocht.

Onwillige computer

Pech op pech op pech heeft Willy Amiabel met de Lenovo computer die ze koopt bij MediaMarkt.

Haar computerman krijgt hem niet aan de praat en dus moet ze met de computer terug. Ze krijgt hem na twee weken terug en dan doet hij het goed... Totdat hij vijf maanden later weer niet aan de praat te krijgen is. De harde schijf is stuk en moet worden vervangen. Als het apparaat terugkomt, moet ook haar computerman weer langskomen om er al haar programma’s op te zetten. Maar lang plezier is haar niet gegund, want een paar weken later crasht de computer opnieuw. Zij wéér terug maar na reparatie kan er gek genoeg niets op geïnstalleerd worden. Weer moet ze naar MediaMarkt. Ze wil dan óf een andere of haar geld terug. Het hoofdkantoor moet beslissen maar als dat haar te lang duurt, vraagt ze bijna moedeloos onze bemoeienis. Na onze tussenkomst stort MediaMarkt vrijwel direct het aankoopbedrag terug.

Telefoonterreur

Wat kun je tegen belterreur uit het buitenland doen? We vroegen het u naar aanleiding van een vraag van een lezer. Heel veel oplossingen kregen we niet binnen. De heer of mevrouw C. Struyk uit Alkmaar herkende het probleem heel goed en ondanks vragen aan de Fraudehelpdesk en zijn telefoonprovider kwam er geen oplossing.

Karel van Dijk lukte het wel om van de irritante bellers af te komen. ,,Uiteindelijk heb ik mijzelf uitgeschreven uit het register van telefoonboek.nl en telefoongids en bij Ziggo de nummervermelding laten vervallen. Sindsdien, en dat is al meer dan een half jaar, geen enkel telefoontje meer gehad. Blijkbaar gaan ze elk nummer uit het telefoonboek en andere lijsten per naam af en bellen dat nummer tot ze contact hebben maar dat is nu dus totaal voorbij.’’

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de ombudsman? Mail ons!