Martien Vleugel heeft pech maar ook geluk met z’n komkommeroogst

Ed Brouwer

Groeien deden ze wel, de komkommers bij Martien Vleugel uit Obdam. Maar daar was alles mee gezegd.

Vleugel kocht vorig jaar bij tuincentrum De Boet in Hoogwoud komkommerplanten. Toen de oogst begon, zagen de komkommers er vreselijk uit en vooral: ze waren niet te eten. Toen hij er met zijn zwager over sprak, bleek dat ook hij de planten bij De boet had gekocht en hij had dezelfde ervaring, evenals andere leden van zijn tuinvereniging in Obdam. De planten waren op een verkeerde onderstam geënt. De Boet beloofde voor dit jaar iedereen gratis nieuwe planten en hield woord. „Wat een geweldige service van De Boet. Mijn complimenten, ook van tuinvereniging ATV Obdam.”

Djoser

Henk Keizer uit Almere mailt een positieve ervaring met reisorganisatie Djoser. Voor verleden jaar had hij een spannende reis naar Egypte en Sudan geboekt, maar door corona ging die niet door. „Wij kregen keurig een voucher voor een jaar, maar een paar weken geleden merkten we dat door lichamelijke problemen dit soort reizen er voor ons niet meer inzit. Djoser gemaild voor het verzilveren van de voucher en direct dezelfde dag een mailtje terug waarin zij schreven dat zij het heel erg vinden dat het niet meer gaat lukken en beloofden het geld terug te storten. Twee dagen later stond het al op onze bankrekening. Dus alle lof voor Djoser.”

Apotheek Kerkelanden

In Apotheek Kerkelanden in Hilversum wacht Ada Goedhart netjes in de rij op haar beurt. Ze hoort een vermoeiend baliediscussie met een mondkapjesloze dame die alles maar onzin vindt. „Toen ik wegging was ze nog in discussie met de dames van de apotheek over haar medicatie. Hulde dames, nu begrijp ik helemaal wat jullie mee moeten maken.”

HB Dealer Occasions

’Wilt u blij zijn en tevree, ga dan met HB in zee.’ Met dat rijmpje besluit E. Steltenpohl uit Beverwijk de schouderklop voor garage HB Dealer Occasions in Beverwijk. Kort na de aankoop van een tweedehands had Steltenpohl een rugoperatie en kon twee keer zes weken niet autorijden. Overleg met HB leverde op dat de de garantieperiode doorschoof. „Klasse.”

ThePhoneLab Haarlem

ThePhoneLab aan de Grote Houtstraat in Haarlem heeft stadsgenoot Joop Tjeertes aangenaam verrast. Hij had daar zijn Motorola E5 32GB telefoon achtergelaten om de accu te vervangen. Daarbij ging iets fout, waardoor het drie jaar oude toestel onherstelbaar beschadigd raakte. „ThePhoneLap heeft mij een nieuwe Motorola E7 64GB aangeboden met een bijbetaling van 40 euro die ik ook had moeten betalen voor het vervangen van de oude accu. Dat is nog eens service. Ze hebben ook de gegevens naar de nieuwe telefoon overgezet. Daarvoor krijgen ze een dikke10.”

Rijper Wieler Boetiek

Onlangs was Anneke van Dijk op haar e-bike vanuit ter Aar naar Starnmeer gefietst. Daar bleek er te weinig power over om naar huis te fietsen en de oplader had ze vergeten mee te nemen. „Bij Rijper Wielerboetiek Co Schipper in De Rijp hebben ze toen mijn accu weer opgeladen. Kosten? Niks mevrouw, dat is service! Nou, dat noem ik ook echt service! Ik ben weer blij naar Ter Aar gefietst.”

Uw compliment?

Misschien heeft u zelf ook iets aardigs meegemaakt. Stuur ons in dat geval eens een compliment. Dat kan naar ombudsman@mediahuis.nl. En vergeet u niet uw adres erbij te vermelden?

Net binnen