Hoe zuur: de cadeaukaart van Elly Olof is net 14 dagen verlopen...

Durk Geertsma

Hoe zuur kan het zijn. Als Elly Olof een BeautyCadeau-kaart wil verzilveren, blijkt die een kleine twee weken verlopen te zijn.

De kaart is twee jaar eerder aangeschaft en tussentijds een keer gratis door het bedrijf verlengd, vanwege de coronacrisis. Mevrouw Olof maakt dan geen gebruik van de kaart. Het hoofd staat er niet naar en de winkels zijn niet altijd open. Als ze de cadeaukaart wel wil benutten krijgt ze te horen dat verlengen er niet meer inzit. ,,Van die 24 maanden waren de winkels er 14 dicht.’’

Als we het bedrijf benaderen komt de woordvoerster met andere getallen. ,,De verlenging met een jaar was al een vorm van coulance en in die 24 maand geldigheid is Olof het eerste jaar tien en het tweede jaar in totaal zes maanden in de gelegenheid geweest om de bon te verzilveren. ,,Wij hebben een uiterste inspanning geleverd om u de mogelijkheid te bieden om de kaart te kunnen verzilveren. De kaart kan niet nogmaals verlengd worden. De reeds aangeboden geste van 10 procent korting op een nieuwe kaart blijft van kracht.’’ Elly Olof zal haar verlies moeten nemen. ,,Ik laat het er nu bij zitten. Zonde van mijn energie.’’