Complimentenregen op de laatste dag van het jaar | deel 1

Ombudsteam

’Doe eens gek’ dachten we bij onszelf. Veel ondernemers zitten momenteel in een lockdown, dus een hart onder de riem voor een goede service die de afgelopen maanden werd geboden, kan zeker geen kwaad.

’Doe eens gek’ dachten we bij onszelf. Veel ondernemers zitten momenteel in een lockdown, dus een hart onder de riem voor een goede service in de afgelopen maanden kan geen kwaad.

Ben en Nel Hoorn uit Zaandam hadden afgelopen nazomer problemen met hun caravan. Er kwam rook bij het linker achterwiel vandaan. De rem bleek vast te zitten, concludeerde de monteur van Garage Paltrok in hun woonplaats. „Hij heeft alles schoongemaakt en gladgeschuurd, zodat wij rustig met vakantie konden.”

De families Arink uit Twisk en Medemblik hadden veel problemen met de elektrische schoolfiets die voor de (klein)zoon bij Edwin Groen in Heerhugowaard was gekocht. Alle klachten werden als service afgehandeld. Toch bleef de onvrede en werd er afscheid van de fiets genomen. „Wij mochten een nieuwe fiets uitzoeken. Daar zijn we blij en tevreden mee.”

Uit Zweden

Aad en Beja uit Björkvik in Zweden waren voor het eerst in anderhalf jaar met hun auto op bezoek bij hun moeder. Op de heenweg kwam er lawaai uit de achterwielen. En dus naar Peugeotdealer Van Mossel in Alkmaar. Problemen met de remmen. Terugrijden werd niet vertrouwd. De garage bestelde onderdelen, maakte tijd vrij, zodat ze volgens planning terug konden rijden.

De zoon van Adri Wijker uit Egmond aan Zee had twee dozen lego gekocht bij Bol.com. Bij het uitpakken bleek een doos niet compleet. Bol.com stuurde na reclameren twee nieuwe dozen. „We konden er uithalen wat bij ons ontbrak en het resterende gratis retour sturen. Mijn complimenten.”

De heer C. Sprenger uit Purmerend had een flesje eau de toilette spray gekregen van zijn dochter. Maar na verloop van tijd haperde het spraymechanisme, terwijl het flesje nog driekwart vol was. Sprenger met de bon naar Douglas in Purmerend, waar hij pardoes een nieuw flesje ter waarde van 75 euro kreeg.

John en Ans van der Hoogte uit Enkhuizen kochten in 2017 een boxspring met topmatras bij Jysk in Grootebroek. Maar de matras ging inzakken en lag niet meer lekker. Bij Jysk werd hen duidelijk gemaakt dat ze onder garantie recht hadden op een nieuwe matras. Die werd na vijf dagen geleverd. „Wat een snelheid van handelen, begrip en geweldige service.”

Drup, drup, drup

Joop en Jenny Haas zijn heel content met aannemer Danny Siemensma uit Beverwijk. In 2015 werd door hem een dakraam geplaatst in het badkamerdak. Dit jaar was er lekkage. Siemensma werd gebeld. Hij kwam en herstelde de zaak kosteloos. „We spraken af dat hij bij calamiteiten langskomt. Een dikke pluim.”