Scherven brengen Paula Kouijzer geluk

Ombudsteam

Paula Kouijzer uit Haarlem haalt bij de Gall&Gall op het Soendaplein in Haarlem een flesje alcoholvrije rode wijn. De fles past nog net in de volle boodschappentas, die achterop de fiets op de bagagedrager komt. Maar onderweg valt de fles uit de tas.

Met de glasscherven gaat ze terug naar de winkel om én de glasscherven in de glasbak te doen én een nieuwe fles wijn te komen. Terwijl ze nog met de scherven bezig is, komt er een medewerkster van de Gall&Gall aanlopen met een nieuwe fles wijn. Die krijgt ze gratis mee. ,,Proost! Ontzettend bedankt.’’

Piet van Dam uit Bovenkarspel liet een dakraam plaatsen door Dakraamgarant uit Venhuizen. Een dag later ontdekte hij wat lekkage, dus er ging een mail richting Dakraamgarant. Dat zou niet moeten kunnen, maar monteur Richard kwam kijken en ontdekte een gaatje in de dakbedekking, dat niet door de montage van het dakraam was veroorzaakt. Desondanks repareerde hij het gaatje. Gratis. ,,Petje af voor deze service.’’

Bij een onfortuinlijke val door een gemist afstapje is het gezicht van de Joop Looijenga uit Heerhugowaard behoorlijk beschadigd en kneust hij beide handen. Ook zijn bril is beschadigd: er is een pootje afgebroken. Dus meteen, mét een bepleisterd gezicht, naar Specsavers in Heerhugowaard om te kijken of de bril nog te redden is. De medewerkster aanschouwt het gehavende gezicht en ontfermt zich over de kapotte bril. De conclusie is: niet te repareren. Gelukkig blijkt er eenzelfde montuur nog op voorraad. De glazen worden overgezet en klaar is Kees. De service is gratis. ,,Top!’’

Net nadat Maarten Tieman uit Purmerend twee fotoboeken van 45 euro bij Albelli besteld heeft, ontvangt hij een magazine, met daarin kortingsbonnen van 25% op producten bij … Albelli. Hij stuurt Albelli een mail en krijgt zeer snel een reactie: de korting zal alsnog overgemaakt worden. Dikke pluim.’’