Schiphol haalt commercieel directeur van onlinesupermarkt Picnic

ANP
SCHIPHOL

Schiphol haalt zijn nieuwe commercieel directeur van onlinesupermarkt Picnic. Daar was Arthur Reijnhart afgelopen tijd verantwoordelijk voor het werven van personeel en het uitbreiden en laten groeien van Picnic in Duitsland.

De 50-jarige Reijnhart gaat met ingang van september aan de slag op de luchthaven. Schiphol was al een aantal maanden op zoek naar een opvolger van Jan Willem Weissink, die per 1 maart vertrok om topman te worden van Reggeborgh Vastgoed.

Reijnhart maakte voor zijn tijd bij Picnic carrière bij olie- en gasconcern Shell. Hij gaf onder meer leiding aan de retailoperatie van Shell in de Benelux en Frankrijk. Ook deed hij ervaring op met vastgoed en werkte hij aan de ontwikkeling van duurzame brandstoffen zoals waterstof, biobrandstoffen en elektrische mobiliteit. Dit zijn allemaal zaken die volgens Schiphol erg belangrijk zijn op de luchthaven.

Schiphol gaat door een lastige periode. Het vliegveld kan vanwege een personeelstekort bij afhandelaars en beveiligers de grote zomerdrukte niet aan. Dat is ook de reden dat luchtvaartmaatschappijen deze zomer veel vluchten moeten schrappen. Het kabinet kondigde daarnaast aan dat het aantal vluchten op Schiphol structureel zal moeten krimpen om de vervuiling en overlast die de luchthaven veroorzaakt terug te dringen.

Net binnen