Dag te laat in hotel: dubbel dokken
Het NH Hotels in Maastricht.© Foto Cyclomedia
Eugène Baggen en Anita Flendrig uit Leiden reserveren tijdens carnaval een kamer in NH Hotels in Maastricht voor 17 november.
Achteraf snappen zij de vergissing niet zo goed, maar zij melden zich niet de 17e maar de 18e bij de receptie. Oeps. Gelukkig hoeft het geen probleem te zijn, zegt de receptioniste, en beiden kunnen heerlijk overnachten en van het carnaval genieten.
Ze betalen bij vertrek maar ontdekken later dat de kamer ook nog eens van hun creditcard is afgeboekt. Een vergissing? Nee, reageert het hotel, dit is beleid bij no-show, want ze waren te laat met annuleren van de overnachting voor 17 november. Oké, het was stom, maar iedereen kan zich vergissen. Moet dit nou zo? Nee, toch niet. Na ons verzoek om een lievere reactie, meldt NH Hotels dat ze niet goed hebben gereageerd op de annulering die toch wel op tijd was gedaan. De annuleringskosten storten ze terug. Lief.
Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!